poniedziałek, 24 października 2011

Sernik na jogurtach

W lodówce zalegały mi dwa duże jogurty naturalne oraz brzoskwinie,
dlatego postanowiłem na weekend upiec ciasto. Okazało się bardzo szybkie, puszyste i smaczne. 



  • 2 duże gęste jogurty naturalne (np.grecki, Bałkański)
  • 2 budynie śmietankowe
  • 5 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • biszkopty okrągłe
  • brzoskwinie z puszki
  • cukier puder

Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę. Żółtka, olej, budyń(w proszku) ubijamy na gładką masę, następnie dodajemy jogurty, delikatnie miksujemy. Białka dodajemy do masy jogurtowej i delikatnie mieszamy.Brzoskwinie osączamy w papier kuchenny, kroimy w kostkę.Następnie dodajemy do masy. Blaszkę o wymiarach 23x35 cm wykładamy papierem do pieczenia i układamy biszkopty, wylewamy masę jogurtową. Tak przygotanie ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w 180 stopniach przez ok. 60 min. Posypujemy cukrem pudrem przed podaniem.

16 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne ,ciasteczko", pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasto na jogurcie, jest super lekkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a budyniu nie robimy według przepisu?
    a tego jogurtu to tak ok 1 kg? bo mam takie wiaderko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Budyń dodajemy w proszku. Moje jogurty miały po 400 g.

    OdpowiedzUsuń
  5. serniczek poprostu przepyszny! wczoraj zrobiłam i cała rodzina się zachwycała :) każdy już chce przepis, a blachy sernika już prawie nie ma ;D POLECAM!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za superprzepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mi sie za mocno spiekl, ale nastepnym razem po prostu 10 minut krocej potrzymam... Sernik wyrasta jak glupi, szybko pozniej opada ale nadal jest niezwykle puszysty :) a przepis jest tak prosty ze kota nastepnym razem poprosze o pomoc :D POLECAM!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. budyn z cukrem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wsypujemy budynie na 0,5 czy te większe na 0,75 litra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wsypujemy te na 0,5 l. Pozdrawiam i czekam na wiadomość, jak wyszedł sernik ;)

      Usuń
    2. Zamiast biszkoptów dałem herbatniki. Wyszedł bardzo smaczny, tylko trochę usiadł. Na prawdę dobry przepis, pozdrawiam.

      Usuń
  10. Sernik jest pyszny, tylko ostatnim razem trochę biszkopty mi się przypiekły :( mój właśnie siedzi w piekarniku, tylko muszę go pilnować w obawie przed przypaleniem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A mnie to ciasto nie wychodzi :( Nie wiem czemu, ale żółtek mi ubywa i się zwarza w trakcie miksowania

    OdpowiedzUsuń